„Hai, mars!”

7 10 2010

Cum va suna expresia asta spusa de un copil de 10 ani altui copil care n-a facut altceva decat sa treaca pe langa banca celui in cauza? Cum v-ar suna expresia asta spusa de un copil propriului vostru copil?

Cum ati reactiona daca mama acelei fete v-ar da telefon, nu ca sa-si ceara scuze, ci ca sa va spuna: „Muta-ti copilul in alta scoala daca ai pretentii, javra ordinara!”

Va spun sincer ca sunt gata sa mor cu ei de gat!

In ultimul moment, adica acum, inainte sa actionez, va cer o parere: voi ce ati face daca ati fi in locul meu?

Anunțuri

Acțiuni

Information

24 responses

7 10 2010
MeGa Pacoste

Buna, nu sunt inca mama, dar cum am citit postarea ta m-au luat toti nervii. Frati nu am, in consecinta ma gandesc cum ar fi sa se vorbeasca asa unui prieten de-al meu, unei rude, cunostinte chiar.
Eu cred ca trebuie sa iei atitudine, sa te duci sa vorbesti cu tantia in cauza, poate si cu directorul scolii sa lamuriti problema. Eu nu as muta copilul de la o scoala la alta (sa il zgaltzai psihic) doar ca exista oameni care chiar ei insisi nu stiu de existenta lor. Iti dai seama daca an de an ai avea probleme cu cate un parinte ce ar insemna? ce ar insemna? sa muti copilul dintr-o scoala in alta doar ca se gaseste unu’ sa comenteze aiurea?!

Si 2: as pune pe parinte sa vorbeasca cu copilu’ sa ii ceara scuze copilului tau si ea sa iti ceara tie scuze.

parerea mea!

sper sa rezolvi problema.

Numai bine!

7 10 2010
Alina

Asa parinti , asa copii.
Nu cred ca este nici prima oara si nici ultima cand acea fata o sa faca o chestie de genul asta. E fata….vai ce URAT!!!!Asta e educatia pe care a primit-o si conteaza mult si mediul in care traieste.Pacat!
Te inteleg, chiar daca nu am copii.
Sincer, eu sunt o fire mai impulsiva, greu mi-as fi stapanit nervii si supararea.
Iti urez bafta si sunt convinsa ca orice decizie sau masura ai lua, procedezi corect pentru ca tu esti o persoana exceptionala.
Te pup!

7 10 2010
aroma

Pentru astfel de copii si parinti ar trebui infiintate scoli de corectie. Asa s-ar face si mai multe locuri in scoli pentru oamenii civilizati si normali la cap. Sa nu-i lasi! Toleranta in astfel de cazuri naste monstri.

7 10 2010
iulia33

Din pacate comportamentul acestor copii este rezultatul educatiei parintilor lor. Cu astfel de oameni nu rezolvi nimic discutand omeneste . Singura atitudine e sa-i dai pe mana autoritatilor ,si doar atunci cand i-ai lovit acolo unde doare mai ai sansa sa obtii ceva. Alfel nu risti decat sa-ti consumi energia in van .

7 10 2010
Dorina

Este atat de „normal” ceea ce am citit acum in postarea ta….si trist ca se intampla la niste copii de cativa anisori… URAT!!!

Dar totul se trage de la parinti! Ei sunt cei mai vinovati!!

Cat despre alegerea si masura care o vei lua, este doar alegerea ta,dar nu merita sa il muti pe Darius la alta scoala pentru ca nu ai de ce! Pur si simplu o discutie cu el in care sa ii induci mai multa incredere in sine…si intelegere ca suntem diferiti, si sunt copii care nu sunt ca el (bun..sufletist…cu bun simt…etc) dar trebuie sa ii intelegem ca sunt asa din anumite cauze…ca duc lipsa de ceva..poate de afectiune…dragoste etc si se manifesta altfel decat el,cel care are aceste daruri!

Sper sa treaca repede peste acest incident..si sa il intareasca mai tare….dar pe de alta parte sufar alaturi de voi ca la o asa varsta se „intalneste” cu asa „specimene” care din pacate in viata si lumea de azi este „full option”!!

7 10 2010
DIANA

Am ramas interzisa !
Dupa ,,minunea” progeniturii , ca cireasa pe tort , a venit si mama … nu pot sa cred …
Nuria , eu n-am copii … un sfat de la distanta este dificil de dat , dar orice masura drastica vei lua , va fi binevenita acelei familii , ptr a nu se repeta si altui pitic .
Capul sus si decide ce-i mai bine de facut !

7 10 2010
Lidia Chivu

Servus! Nuria draga, ca mama si ca prietena te sfatuiesc sa te inarmezi cu multa rabdare! Si eu m-am intalnit cu astfel de probleme! Din pacate traim intr-o societate care nu pune accentul atat de mult pe educatie, bun simt, reguli civilizate de comportament as cum o facem unii din noi! Un prim pas din punctul meu de vedere ar fi acela de a discuta cu invatatoarea incidentul. Daca nu are nici o reactie mergi la director. Daca nici acolo nu ai sorti de izbanda… nu ai altceva de facut decat sa-i explici fiului tau, asa cum si eu am facut, ca nu toata lumea este educata si nu toata lumea vorbeste sau se poarta frumos! Din pacate saracul Petru a fost foarte nedumerit cand i-am spus ca de acum inainte trebuie sa faca o selectie inclusiv printre colegii din clasa. Sper ca Darius sa inteleaga de ce anumite persoane trebuie tratate ca si cum ar fi invizibile. Cel mai important lucru in aceste momente este sa ramai cat poti de calma! Sper sa rezolvati problema desi… scuzele nu vor sterge nimic din amintirea copilului. Numai bine!

7 10 2010
nouria

Va multumesc pentru mesaje! Am evitat sa scriu un „amanunt”, dar ca sa va faceti o impresie despre fata de 10 ani, despre parintii ei si despre educatia pe care i-o dau, va mai spun ca in urma cu o saptamana i-a spus fiului meu ca e „gay”. Darius a venit la mine si dupa ce mi-a povestit, m-a intrebat: „Mami, ce inseamna gay?” In conditiile astea, nu voi lasa lucrurile asa si voi merge pana in panzele albe ca sa rezolv problema. Deja am inceput demersurile, oficial, legal si cu speranta ca a doua oara copilul meu sau al altuia nu va mai fi agresat verbal de nicio japita, fie ea si de doar 10 ani.

7 10 2010
Dorina

Am rams fara cuvinte…..e de necrezut!! Chiar daca nu pot sa te ajut altfel sper sa rezolvi situatia, sunt alaturi sufleteste si cum ai spus si tu a doua oara fie Darius fie alt copil sa nu mai fie agresat de nimeni!!

7 10 2010
Dorina

In timp ce am scris comentariul de mai sus….mi-am amintit ca in clasa a 7-a, la fel o „japita” ca cea in cauza doar ca asta cu cativa ani in plus (13) mi-a spus ca sunt „demodata”. Eu nestiind la acea vreme ce inseamna, i-am raspuns cu un zambet si atat! Cand am ajuns acasa mi-am amintit de acel cuvant si m-am dus si eu la mama si am intrebat-o ce inseamna aces cuvant. Ea m-a intrebat in secunda doi de unde mi-a venit sa o intreb de acest cuvant si cand i-am spus, si acum tin minte ca i s-au umezit ochii de lacrimi si a incercat sa ma faca sa inteleg pe „limba” mea si mai ales sa imi provoace cat mai putina suferinta! Acum chair si dupa aproape 10 ani, chiar daca stiu ce inseamna acel cuvant, ma doare cand imi amintesc de incident! Este atat de trist….

„Problema” acelei „japite” era ca eu mergeam la scoala cu aceleasi haine 2-3 zile….si ca purtam haine de la magazine ieftine si nu firme celebre! Dar vreau sa iti spun ca si in ziua de azi ma imbrac de la aceleasi magazine ieftine….doar ca am cu cativa ani mai mult….mai multa intelepciune si inteligenta….si i-am demonstrat de mai multe ori cine cunt cu adevarat….chiar daca sunt foarte modesta, faptele mele si realizarile mele in sport si alte activitati extrascolare au facut-o ca si in ziua de azi sa ma evite pe strada si pur si simplu a intrat in „silenzio stampa”! Si cu toate astea eu nu i-am zis nimic…niciodata…. 🙂

7 10 2010
nevermind

Ce pretentii sa ai de la fata daca mama ei vorbeste in asemenea hal ? Probabil ca asta aude acasa, probabil ca si ei i se spune acasa des ,, Hai mars !,, si i se pare normal ca la randul ei sa spuna altora….Cu asa parinti din punctul meu de vedere, fata este un caz pierdut. Normal ca trebuie sa iei atitudine, e firesc sa te revolti si sa faci ceva concret in sensul asta. Anormal ar fi fost sa treci peste incident ca si cum nu s-a intamplat nimic, Asa ca, multa bafta si rezolva problema

7 10 2010
Daniela

Astea sunt rautati de-ale copiilor. Mie mi se zicea „tzaranca” in clasele a VII-a si a VIII-a pentru ca ma transferasem de la o scoala de la tzara. Totusi, erau destui in clasa care isi copiau temele de la mine (mda, „tzaranca” era mai desteapta ca ei) iar lucrul asta mi-a dat incredere in mine si puterea de a-mi vedea cu intelepciune de drumul meu. In anii aceia, mama locuia in continuare la tzara. La fel mi-a spus si ea: eu sunt mai desteapta ca ei si sunt in stare sa ii ignor si sa-mi vad de carte.
De ce sa-ti muti tu copilul de la scoala? Tanti aia necioplita sa-si mute fata unde o sti.

8 10 2010
Criss

Off, din pacate cred ca fiecare parinte se confrunta cu probleme de acest gen. Noi abia am inceput clasa I si deja avem copii cu porniri rautacioase. Saptamana trecuta Alex a venit lovit la buza, pentru ca l-a impins un coleg. Saptamana aceasta, marti, acelasi coleg i-a pus o piedica in curtea scolii si si-a rupt pantalonii in genunchi. Din fericire sotul meu era de fata, copiii erau in pauza si Alex cand l-a vazut pe tatal lui a alergat spre el. Acelasi coleg cu porniri rautacioase i-a pus o piedica, nestiind ca sotul meu e acolo si vede. Apoi a inceput sa rada de ce lucru grozav a facut.Sotul meu l-a luat de mana i-a spus doar atat „daca mai pui mana pe el, te mananc” si s-a dus la invatatoare, care evident l-a certat pe copil si i-a trecut un insuficient la purtare. Si tot mamica lui era cea ofticata. Din pacate unii copii au venit la scoala fara cei 7 ani de acasa. Copilul meu, cu fetisoara lui blanda, cumintel si linistit are de suferit din pricina altora needucati si prostcrescuti. Uneori ma intreb daca e bine ca l-am educat astfel? La gradinita era cel mai linistit si mai cuminte copil si la fel e si acum la scoala. Dar altii il vor considera un bleg si vor ajunge sa-l batjocoreasca si sa-i faca rau din acest motiv. De asta mi-e teama….
Si la fel e si in cazul tau, Darius sunt sigura ca avandu-va pe voi parinti, are parte de o buna crestere si educatie spre deosebire de fetita cu pricina. Sa nu te mire atitudinea colegei lui Darius, daca mama ei a reactionat asa cum ai spus. Copilul face ce vede acasa.
„Javra ordinara!?” …Sincer nu stiu cum as fi reactionat in situatia ta, dar probabil m-as fi coborat la nivelul ei si as fi „coafat-o” putin. 🙂
Ma ingrozesc cazurile pe care le vad la TV, copii batuti la scoala de alti colegi, si mai rau, ucisi chiar! Chiar azi dimineata am vazut la stiri un asemenea caz, un elev de la un liceu ucis de un coleg exmatriculat! Unde vom ajunge? Sa ne mutam copiii din scoala in scoala sau sa nu-i mai lasam la scoala?

8 10 2010
Criss

Acum am citit si comentariul tau. Deci nu pot sa cred! Gay???!!! De unde stie un copil de 10 ani ce inseamna „gay”?
Nu am cuvinte….

8 10 2010
daiaconu georgeta

Draga Nouria,nu merita sa te consumi in fata unei astfel de persoane;e clar ca nu are cei 7 ani de acasa.Stiu ca suferi ca orice mama care e in stare de orice pentru puii ei,insa cred ca Darius te va aprecia si mai mult daca vei ignora incidentul fara a da replica unei astfel de persoane.E clar ca este o persoana frustrata,care fara sa vrea ii face rau propriului copil purtandu-se asa.Eu personal mi-am educat copiii,ca indiferent ce conflicte au la scoala, sa nu le dea curs ,ci sa incerce sa obtina mediere din partea celui mai apropiat adult(invatator ,profesor,alt parinte)Nu vreau sa raspunda cu violenta la violenta ,cu jigniri la jigniri,sau sa-si faca singuri dreptate.Draius cred ca a inteles ca oamenii sunt diferiti,nu sunt toti asa deosebiti ca voi.Mult curaj si putere! O zi buna!

8 10 2010
nouria

Am oprit putin ritmul nebun in care am intrat ca sa va raspund pe rand, asa cum stiu ca n-am mai facut-o demult. Imi cer scuze pentru asta.
MegaPacoste iti multumesc ca ai poposit aici! Nervi e putin spus. Eu am fost cotropita de o mie de sentimente in acelasi timp: scarba, dezgust, furie, mila, ura, dorinta de razbunare. Stiu care este nivelul acestei persoane, imi este net inferioara din absolut toate punctele de vedere, dar a reusit sa imi atraga atentia asupra ei, desi, in conditii normale nici n-as fi observat-o. Copilul nu-l voi muta in niciun caz acum din aceasta scoala, ci o voi face in clasa a-V-a, cu examen, la o scoala de elita. Din pacate, asta e riscul cand te amesteci cu porcii.
Alina, ai intuit bine. Fata asta de 10 ani care se comporta ca o muierusca, are apucaturi de tzatza de mica, cu toata lumea, inclusiv cu invatatoarea. Este, practic, imaginea in oglinda a mamicii ei „stilate” si „educate”.
Aroma, sunt absolut de acord cu tine. Sunt copii saraci, educati, respectuosi care nu-si permit sa mearga la scoala sau pentru care nu se mai gasesc locuri din cauza unor pramatii ca astea care cred ca daca isi baga nasul peste tot si deschid usile cu capul reusesc ceva in viata.
Iulia33, exact asa am gandit si eu. Cu astfel de oameni nu ma cobor sa schimb doua vorbe. Politia va discuta cu ei.
Draga Dorina, exact cum mi-ai povestit si tu despre tine, copilul meu stie care ii este valoarea, vede cu ochisorii lui ca este mult deasupra acelei colege. La scoala invata exceptional, la olimpiade are rezultate foarte bune, este manierat, stie sa vorbeasca elevat, si este suficient de inteligent sa-si dea seama ca astfel de fete ii vor curata biroul de praf cand vor ajunge adulti.
Diana, interzisa am ramas si eu, dar mi-am revenit si imi voi da toata silinta ca vinovatii sa plateasca. Nu-i mai las pe micuti!
Lidia, esti singura dintre cei care mi-au scris, care il cunoaste pe Darius. Stii ce fel de copil este si crede-ma ca l-am invatat de mic sa nu aiba de a face decat cu copii de acelasi nivel intelectual cu el si cu aceeasi educatie. El stie asta si nu regreta ca-i asa. Ba mai mult, i-am explicat clar ca eu l-am trimis la scoala sa invete, nu sa socializeze. Grupul lui de prieteni este restrans, dar din el fac parte doar copii unul si unul. Asa cum imi face placere sa-l vad jucandu-se cu copiii tai si il incurajez s-o faca, asa ii interzic fara regrete sa stea de vorba cu cei care n-au nicio calitate.
nevermind, ai observat perfect: hai mars cu javra ordinara sunt din aceeasi categorie. Probabil asa isi vorbesc ei in casa si daca nu mi-ar fi sila, mi-ar fi mila. Bineinteles ca nu voi lasa lucrurile asa.
Daniela, asa ma gandeam si eu la inceput, ca sunt rautati ale copiilor, dar sa-i arunci unui copil (care inca e inocent) un cuvant cu conotatii sexuale, ca apoi sa ma obligi pe mine, parinte, sa-i explic ce inseamna acel cuvant, e mult mai grav. Oricum, peste ani, exact asa cum ti s-a intamplat si tie, copilul meu ii va da peste nas oricand, cu realizarile lui.
Criss, ce-mi povestesti tu despre baietelul tau imi aminteste perfect de asemenea intamplari petrecute in clasa I la Darius. Aveam senzatia ca l-am trimis in jungla, nu la scoala. Din fericire, salbaticii au plecat din scoala rand pe rand, dar uite ca a mai ramas o problema pe care trebuie sa o rezolv. Tragedia pe care am vazut-o si eu la televizor mi-a demonstrat inca o data ca asemenea specimene nu trebuie iertate, oricat de mici ar fi. Peste ani devin monstri. Si e prea tarziu.
Georgeta, sunt de acord ca trebuie sa-i ignori, dar cand te lovesti de ei la fiecare pas, incepi sa-ti pierzi calmul. Medierea am incercat-o. N-a dat roade. Nu ramane decat sa-mi faca dreptate autoritatile. Copilul meu nu este violent, nu este agresiv, nu injura, nu jigneste, este bland si delicat si de aceea au tupeul sa deschida gura mucoasele astea. Daca era unul rau si afurisit, probabil l-ar fi ocolit.

12 10 2010
wlfp

Trist. Din pacate scola e pentru toti, desi multi nu au ce cauta acolo.
Am trecut prin asta si stiu ce inseamna sa fii jignit aiurea, doar pentru amuzamentul prostilor, dar privind cu cunostintele de acum problema, vad lucrurile dintr-o alta perspectiva. Prin jignirile lor si-au aratat frustrarea, neputinta, invidia si gelozia.

13 10 2010
andra

Ca sa fiu realista,nu ma mira. Desi e trist ca astfel de lucruri se intampla raportat la niste copii de 10 ani, e trist din exterior, dar mai ales pentru tine, ca mama.
Si uite ca mi-ai starnit aminitiri cu destainuirea ta…Acum inteleg mai bine ce-a fost in sufletul mamei, cand undeva in clasa a doua sau a treia, aveam cativa/cateva colegi/colege care ma atacau verbal, de multe ori, iar eu nu pricepeam de ce. Ba mai mult, a ajuns una dintre ele sa se mute la o alta scoala, doar pentru a-i demonstra tatalui meu ca ” ea este mai buna decat Andra si poate concura cu copii mult mai buni decat Andra.” Nu-mi vine sa cred ca-mi amintesc si acum atat de bine cuvintele ei, fapt ce denota influenta pe care a avut-o atunci asupra mintii mele de copil. Am realizat si atunci, intr-o masura, dar mai ales odata cu trecerea timpului, ca acea fetita avea niste probleme cu ea, care, cu siguranta, i-au fost intarite de familie, in contextul in care, in sedintele cu parintii, eram de multe ori subiectul principal de discutie, mentionand faptul ca nu, nu eram deloc un copil problema. Mi-ai dat o tema de gandire, Nouria, multumesc, si sper din suflet sa rezolvi problema cat mai adecvat! Ai mei parinti au ajuns la directorul scolii, pentru un incident asemanator, iar persoana respectiva a fost mustrata. Realizez acum, parca, mai mult, uitandu-ma in urma, cat de mandra sunt ca au stiut sa ma apere, atunci cand aveam mai mare nevoie.

14 10 2010
mirna

Draga Nouria, te inteleg perfect,, pt ca si eu am 2 copii. Am vazut ca deja v-ati mutat la alt subiect, dar… sper ca totusi vei citi ce iti scriu ..
Nu ai ce face. Scoala de stat e pentru toata lumea. Tu trebuie sa ai incredere in copilul tau, bine crescut si educat si sa incerci sa-i ignori pe ceilalti. Stiu ca e strigator la cer, dar alta solutie nu ai. Nu cred ca autoritatile vor rezolva ceva, pentru ca vorbim de Romania. Si cred ca te vei enerva si mai mult asteptand o solutie de la ei.
Imi aduc aminte cand eram in clasa a 7-a, deci acum 23 ani. Un coleg de al meu a injurat-o pur si simplu pe profesoara de romana ( dute-n …. mea!) pt ca i-a spus sa nu mai faca galagie. Copilul era problematic, ce-i drept, dar avea parinti cu bun simt, chiar daca erau din clasa muncitoare. Elevul a ajuns la director, apoi la o comisie, vreo cateva saptamani nu a venit la scoala, i-a fost scazuta nota la purtare, etc. Dar nu a fost mutat la alta scoala. Si in clasa a 8-a, iar ne-a fost coleg. Si tot facea probleme si… nu s-a putut face nimic atunci. Au intervenit si parintii altor copii pt ca deranja orele, dar… nimic.
Iar acum in anul 2010… nu se va face nimic. Romania are multe probleme… am vazut la protv internat. cum un elev a fost omorat in bataie langa scoala.Sunt probleme mult mai grave care inca astepata rezolvare…Singura solutie este sa il muti pe Darius la o scoala particulara, unde elevii sunt unul si unul. Si cel care nu respecta regulile scolii…OUT!
Iti doresc multa rabdare si incearca sa ignori tzatzele cu plozii lor.Asta e, trebuie sa-i explici fiului tau ce inseamna gay dar sa-i explici ca fata respectiva sigur nu a stiut ce inseamna acest cuvant, pt ca daca ar fi stiut, sigur nu l-ar fi folosit .
Stii…eu mereu il invatam pe fiul meu sa nu dea in colegi, sa nu sara la bataie..dar am gresit. Pana si profesorii la scoala mi-au zis ca nu e bine. Ca trebuie sa se apere verbal sau fizic. Iar el, la 11 ani nu stie . Tocmai l-am bagat la un curs de Karate, nu ca sa invete sa se bata, dar macar sa aiba incredere in el si sa incerce sa se apere!

14 10 2010
nouria

Wlpf, iti multumesc pentru ca mi-ai amintit prin comentariul tau de ce oamenii reactioneaza asa. Cateodata cred ca asta e natura umana, dar alteori inteleg ca neputintele lor ii fac sa se manifeste astfel. Insa oricum ar fi, nu merita iertati.
Ce emotionant mesaj, Andra! Citindu-te, mi l-am imaginat pe Darius al meu peste ani si mi-au dat lacrimile. Daca parintii nu ne apara, daca parintii permit altora sa ne calce in picioare, atunci de la cine sa mai avem pretentii? Nici nu m-am gandit ca peste ani copilul meu va mai tine minte aceasta intamplare, dar tu mi-ai deschis ochii. Multumesc!
Mirna, am remarcat ca iti faci simtita prezenta cand abordez subiecte delicate. Asta inseamna ca esti un om sufletist, sensibil, care vibreaza la intamplari, la ganduri, la sentimente care nu ii sunt straine. Ma bucur ca e asa. Tara in care traiesti tu, insa, iti da puterea sa gandesti asa si sa simti lucrurile in felul acesta. Eu nu imi voi muta copilul de la aceasta scoala anul acesta. La una particulara nici nu poate fi vorba. Eu am invatat „la stat” si sunt mandra de asta. Poate sunt prejudecati, dar nu ma lupt cu ele. Scolile de stat, asa cum sunt ele, pun accent pe invatare, iar mie asta imi trebuie pentru copilul meu. Si chiar daca l-am invatat (ca si tine) sa nu loveasca, sa nu injure, sa nu raspunda la fel unuia inferior lui, am grija sa fac eu toate asta, asumandu-mi responsabilitatea pentru toate. In Romania de azi, cand elevii sunt injunghiati in fata scolii de tot felul de derbedei needucati la timp de parinti nemernici, dreptatea se face cu pumnul. Decat sa fiu eu cea calcata in picioare, prefer…

18 10 2010
mirna

Buna seara Nouria,
Revin la cest subiect…Azi uitandu-ma la stiri am vazut cum 2 elevi de 11 ani s-au batut la scoala iar unul dintre ei a ajuns la spital pt ca avea dureri groaznice in urma unui picior primit in stomac. Ce o sa pateasca elevul bataus?? O sa i se scada nota la purtare! Atat! Si culmea ,elevii tocmai luasera parte la un curs tinut de politisti, avand ca tema bataia in scoli. Groaznic , nu???
Si eu sunt adepta invatarii in scoli si fac cat pot ca sa le fie bine copiilor mei. Sunt intr-o tara in care ”se poarta” rasismul si in care exista conflicte intre elevi ( ca si intre cei mari). Ciudat, dar copiii sunt vazuti bine pentru ca eu sunt straina, deci sunt altfel. Si automat si ei sunt altfel. Sunt aparte si mereu sunt laudati.
Probleme sunt peste tot , dar eu cred ca cel mai bine este sa ne educam copiii frumos si sa ne ocupam de ei indiferent daca invata in scoli particulare sau in scoli de stat, indiferent daca traiesc in Romania sau …peste mari si tari. Important e sa-i indrumam corect ca sa aiba un viitor cat mai bun.

20 10 2010
andra

pentru nimic. 🙂 Copiii sunt receptivi la aproape orice; tu, ca mama, cred ca simti asta zi de zi.

22 10 2010
limpede

O mama (un parinte) al carui copil este jignit, injosit, molestat, are dreptul la revolta dar ma intreb daca ii este ingaduit sa devina, fie si o clipa, prin exprimare, asemanator celui care jigneste.
M-a nedumerit faptul ca ai numit japita un copil de zece ani, chiar needucat sau vinovat de agresarea verbala a fiului tau. Copilul tau in astfel de cazuri nu invata toleanta si dreptatea ci doar faptul ca mama i-a intors-o celuilalt iar daca putea il si batea bine pe vinovat.
Imi pare rau daca am gresit in apreciere insa ce simtim interior cand copilul ne este nedreptatit nu se poate exterioriza prin comportament gestic sau verbal reprobabil, pentru ca astfel mutam ideea de societate civilizata spre practici demult apuse, de exemplu legea talionului(ochi pentur ochi…).
Care e diferenta intre „mars javra” si „japita, fie ea si de 10 ani” in ochii celui ce va judeca diferendul?
Va mai considera Copilul agresor ca a gresit numindu-l gay pe al tau cand va afla ca si el a fost numit japita?

p.s. Japita nici macar nu e o jignire conform dictionarului dar stim cu totii ca acesta e sensul dat in cea mai mare proportie. JÁPIȚĂ, japițe, s. f. Bucată de lemn sau de fier îndoit, așezat deasupra proțapului și formând scobitura în care se prinde jugul. – Bg. žabica „broscuță”. (dexonline.ro)

22 10 2010
nouria

Draga limpede, avand in vedere ca ceea ce scriu eu aici nu se adreseaza nici copilului meu, nici copilului altuia, da-mi voie sa ma exprim exact asa cum consider.
Si ca sa te scutesc a te mai intreba „daca imi este ingaduit sa devin, fie si o clipa, prin exprimare, asemanator celui care jigneste”, raspunsul este, fara indoiala, da. Cand ai nefericirea sa dai peste asemenea oameni, delicatetea, blandetea, bunul simt, nu te ajuta la nimic. Cateodata, in unele cazuri, legea talionului si pedeapsa cu moartea (extrapoland) sunt mai mult decat necesare.
Un lucru e clar, pana nu ti se intampla tie asa ceva, e reconfortant sa te plasezi deasupra si sa emiti judecati.
Mi s-ar fi parut mai interesant sa-mi povestesti cum ai fi reactionat tu intr-o asemenea situatie. Poate asa as fi avut ceva de invatat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: